سبزی فسنجان , انار بیج - گیلان



یکی از دوستان خواسته بودن دستوره " سبزی فسنجون " رو بذارم....
این غذا بسیار خوشمزست ، و در گیلان درست میشه ، اونجور که من متوجه شدم  خیلی از دوستان گیلانی هم این غذا رو نمیشناسن
این فسنجون در کنار فسنجون اصل و همگانی و همینجور فسنجون نارگیل و فسنجون فندوق یکی از لازیز ترین فسنجونها هست
البته واسه تهیه اون مثل دیگر خوراکهای شمالی احتیاج به سبزیجات محلی هست ولی همیشه جایگزین اون هم وجود داره :))

مواد لازم :
گردوی ساییده ۲۵۰ گ
سبزی خورد شده و سرخ کرده (گشنیز ۳۰۰گ -جعفری ۱۵۰گ - نعنا ۱۵۰گ ) به صورت سرخ شده 
سیر ۳تا ۴ حبه
رب انار ترش ، یا رب گوجه ترش
بادمجان سرخ شده ، به میزان دلخواه
نمک ، فلفل ،   به میزان لازم
گوشت چرخ کرده ۵۰۰گ
۴ق غذاخوری نعنا خشک
پیاز ۱عدد
ابتدا ، گردو ، سبزی سرخ شده ، سیره رنده شده ، نمک و فلفل ، و ترشی را با مقداری آب سرد می‌گذاریم تا کمی‌ روغن بیندازد 




جداگانه گوشت چرخی را با پیاز و نمک و مقداری نعناع خشک ، مخلوط می‌کنیم و خوب ورز می‌دریم ، به صورت کله گنجیشکی درست کرده 



وقتی که کمی خورشت به روغن افتاد ، میتونید گوشتهای کله گنجشکی رو اضافه کنید 


در این مرحله به خروشت آب اضافه نکنید ،چون کمی‌ آب می‌اندازد،
خورشت که کمی جا افتاده شد ، بادمجان سرخ کرده را نیز اضافه میکنیم 

نوش جان : گیلدا 








Kommentare

  1. امروز یه دستوری دیدم از تیل قاتق میخوام درستش کنم مثل فسنجونه با بادمجوون هووووووم
    به نظر خوشمزه میاد
    شماها درست میکنیدش؟

    AntwortenLöschen
  2. اره من هم دیدم ، ولی راستش رو بخواهی تا به حال نشنیده بودم
    ی چیزی شبیه به همین بود ترکیباتش ، البته بدون گوشت
    اگه اینجور باشه ، که بهت قول میدم خوشمزه هست ;)
    :***

    AntwortenLöschen
  3. از عکسش که مزه بهشت میده!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مریم جون , جدی جدی مزه خوبی داره , گذشته از عکسش
      :)))))

      Löschen
  4. ما اینو درست میکنیم بدون بادمجون
    من عاشق بادمجونم این سری توش میریزم حتما مرسی گلم از دستورهای خوبت

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ما همیشه با بادمجون خوردیم , شاید واسه اینکه پدرم خیلی به بادمجان دوست داشت :)))

      Löschen
  5. باورت نمیشه گیلدا جون من دیروز گردو پودر کردم تا انار اویج درست کنم تو دستور رزا منتظمی تره هم داره...خیلی قشنگ شده .یعنی الان که عکس قشنگت رو دیدم دیگه شک ندارم که باید درستش کنم.عالیه.نوش جون

    AntwortenLöschen
  6. مرسی نازنین , امیدوارم که تهیه کنی و خوشت بیاد <3
    راستش معمولا تره نمیریزند , چون تو این خروشت یا خوراکهای دیگه بیشتر سعی میشه از سبزیجات محلی و عطر دار استفاده شه

    AntwortenLöschen
  7. باسلام به شما.من چون کارم آشپزیه در آلمان و رستوران دارم از سایت بی نهایت دوستداشتنی شما استفاده میکنم.از شما بی نهایت سپاسگذارم.در ضمن عاشق غذاهای شمال ایران هستم.موفق باشید.

    AntwortenLöschen
    Antworten

    1. سلام آقای پاکرو
      ممنونم از توجهتون و همینجور حسن نظرتون بابت مطالب و وبلاگ
      موفق و موید باشید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts