چیز کیک آلمانی ، با توت فرنگی


دستور کیک پنیر خیلی متنوع هست ...این کیکی که میبینید کیک پنیری هست که تو آلمان رایجه 
من قبلا دستور این کیک رو گذاشتم ، ولی الان این کیک رو با روش دیگه پختم 
تفاوت زیادی که در چیز کیک آمریکای یا همون کیک پنیر آلمانی هست ، در مورد مواد خمیری کف کیک و داخل کیک هست 
چیز کیکهای آمریکایی  بیشتر به صورت یک لایه  بیسکویت در کف کیک و پنیر خامه ای در داخل کیک هست 
در صورتی که کیکهای پنیر آلمانی ، از خمیر تهیه میشه و مواد داخل اون هم بیشتر از کوارک که شبیه به ماست سفت هست
استفاده میشه 

اجازه بدید بریم سر مواد تشکیل دهنده و طرز تهیه 
مواد لازم برای خمیر کیک 
ارد ۲۰۰ گرم 
شکر ۸۰ گرم 
کمی نمک 
کره ۸۵  گرم 
 عدد تخم مرغ ۱ عدد 
تمام مواد رو خوب مخلوط  کنید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید





مواد لازم برای داخل کیک 
کوارک یا ماست سفت ۵۰۰ گرم 
شکر ۱۴۰ گرم 
تخم مرغ ۳ عدد 
کمی نمک 
وانیل ۱ قاشق غذا خوری 
نشاسته ذرت ۴۰ گرم 
مقداری پوست لیمو ترش و ۲ قاشق آب لیمو 
ابتدا سفیدها را جداگانه بزند تا کاملا سفت شود ، جوری که از ظرف جدا نشود ، در هنگام زدن کمی نمک اضافه کنید





بقیه مواد به جز ارد ذرت را با هم زده  تا یک دست شود ، و سپس ارد ذرت را اضافه کرده و در خاتمه سفیده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید 
شما میتونید تخم مرغها رو بدون اینکه جدا کنید با مواد مخلوط کنید





قالب مناسبی رو که بهتر هست کمربندی باشه انتخاب کنید و خمیر را داخل قالب پهن کنید ، این کار را از وسط قالب شروع  کنید و با حرکت انگشت خمیر را به کنارهها برسانید 
سعی کنید که به صورت یک نواخت خمیر را پهن کنید و هر جا که زیاد بود میتونید با چاقو ببرید و در قسمتهای مورد نیاز استفاده کنید





سپس مواد داخل کیک را روی خمیر ریخته ، و چند بار قالب را به زمین بکوبید تا هوای داخل ان خارج شود 
کیک را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه داخل فر با حرارت ۱۷۰ درجه قرار دهید



  برای روی کیک در اینجا از توت فرنگی و تمشک استفاده کردم که بعد از چیدنشون ، آنها رو با Guss آغشته کردم 
نوش جان ، گیلدا








Kommentare

  1. خیلی زیبا و خوشمزه شده دستت درد نکنه گیلدااااااااااااا جون باید درستش کنم
    امروز تو خواب همش با هم بودیم داشتیم میرفتیم مسافرت با هم توی جاده ای خیلی خیلی زیبا بعد تو هم یه کامیون داشتی انقدر با حال بود :)))) صبح خودم وقتی بیدار شدم انقدر خندم گرفته بود برا خوابم :))))

    AntwortenLöschen
  2. مرسی گلم م م م
    میگما ا ا ا آخه به هیکلم میاد که راننده کامیون باشم :))))) چرا که نه :))))
    اینجوری که نتونستیم جای بریم ، بذار تو عالم خواب بریم :))

    AntwortenLöschen
  3. مدل آلمانی درست کردی گیلدا جون من تا حالا امتحان نکردم یک بار شوهرم سر کار گفته بود خانوم من با کوارک درست نمیکنه همه همکارش تعجب کرده بودن مجبور شدم نیویورک استایل درست کردم برد سر کار همش رو غارت کردن به خودم هیچی نرسید.:)اما با کوارک هم یک طعم خاصی داره مرسی خانومی.

    AntwortenLöschen
  4. مرسی یاسی جون ...راستش من تا اینجا نیومده بودم اصلا با این کیک آشنا نبودم ، وقتی هم که یاد گرفتم ، دیدم آمریکاییها کلا ی جور دیگه درست میکند
    این بود که برام خیلی جالب اومد ، و حالا باید یک بار اون مدلش رو هم درست کنم
    به قول لیلا جون این بیشتر بهش میاد که کیک ماست باشه :))))))

    AntwortenLöschen
  5. سلام... ممنون از شما، این کیکش اصلش فرانسویه که با پنیرفروماژ بلان(پنیر سفید) تهیه می شه که خیلی شبیه کوارکه... اما کوارک نیست. از اونجایی که این پینر فقط تو فرانسه است تو دیگر کشورها می گن با کوارک درست کنید.
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Fromage_blanc
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fromage_frais

    AntwortenLöschen
  6. ممنونم از توجه و توضیحاتتون
    به هر حال مال هر کجا که هست لذیذ ه ه ه :))

    AntwortenLöschen
  7. بله لذیذه...البته با تزئیین خانم با سلیقه ای مثل شما این عکس خیلی خوشمزه تر از اوناییه که تو فرانسه خوردم:))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها ، مرسی دوست عزیز پس امیدور شدم
      :))

      Löschen
  8. merc khnomi.khame tosh nemirizin.

    AntwortenLöschen
  9. سلام دوست عزیز
    نه این کیک با پنیر تهیه میشه که همون کوارک هست و اگه نداشتید از ماست استفاده کنید

    AntwortenLöschen
  10. ﻋﺠﺐ ﻛﻴﻜﻲ! ﺩﻧﺒﺎﻝ ﭼﻴﺰﻛﻴﻚ ﻣﻴﮕﺸﺘﻢ ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮﻝ اﻭﻟﻴﻦ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﮔﻞ ﺳﻔﺮﻩ ﺑﻮﺩ, ﮔﻴﻠﺪا ﺟﺎﻥ ﻭﺭﺳﺖ ﻛﺮﺩﻡ اﻳﻦ ﻛﻴﻚ ﺭﻭ اﻣﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﻲ, ﺣﺘﻲ ﺑﺪﻭﻥ اﻭﻥ ﻋﺎااﻟﻲ ﺷﺪ, ﺩﺳﺘﺖ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ, ﻫﻤﺴﺮﺱ ﻛﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﺮﺩ

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. وای ی ی از این کیک پنیر آلمانی نگو که خود من بدجور خرابشم :)))))))
      نوش جونتون باشه
      اتفاقا خود من هم هر بار که تهیه میکنم بدون میوه هست , البته اصلا به میوه نمیرسه , چون نصف کیک همون موقع خورده میشه :))

      Löschen
  11. مرسی‌ گیلدا جان از دستور تهیه این چیز کیک ، عالی‌ بود . من درستش کردم از روی این دستور البته بدون توت فرنگی‌، همین طور ساده. ولی‌ خیلی‌ خوب شد .اولین بار بود به این سبک درست کرده بودم همیشه آماده می‌خریدم .باز هم مرسی‌ دستت درد نکنه عزیزم.

    فریبا

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. نوش جونتون باشه فریبا جون
      خوشحالم که دوست داشتید , حالا میدونید من واسه چی انقدر این کیک رو دوست دارم :))))

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts