خوراک جیگر با سیب - آلمانی


من اصولا از خوراکهای شیرین خوشم نمیاد ، یعنی اگه گفته باشم که تا بحال شیرین پلو یا آلبالو پلو یا رشته پلو..... نخوردم ، دروغ نبوده :)
خوب البته این بر میگرده به اون ذائقه ای که از بچگی باهاش رشد کردیم ، ولی اینو هم میدونم که بخوبی میشه تغییرش داد
و واسه ثابت کردن حرفام این خوراک ساده و معمولی رو بهتون معرفی میکنم :) خوراک جیگر با سیب
آلمانیها به خوراکهای شیرین خیلی علاقه دارند ، و اکثر غذا هاشون به شیرینی میزنه
این خوراک جیگر رو تو رستورانهای سمت ما زیاد میشه دید



ترکیب این غذا بسیار ساده ست ، ابتدا جیگر رو ( من از جیگر گاو استفاده کردم ) به اندازه دلخواه ببرید و همراه پیاز خلال شده تفت بدید ، در آخر سیب رو که به صورت خلالی بریدید اضافه کنید
نمک و ادویه دلخواه خودتون رو اضافه کنید ، تو این خوراک در طی ۳ مرحله شراب قرمز و هر بار به مقدار ۱ استکان کوچیک اضافه کنید 



ناراحت الکل شراب نباشد ، چون الکل در اثر حرارت تبخیر میشه و چیزی نمیمونه :) تنها مزه بسیار جالب اونو حس میکنید
بعد از چند جوش و کم شدن آب خوراک اونو میل کنید
اگر شراب در دسترس نداشتید ، همین کار رو با آب انجام بدید ، و فقط ۱ بار اضافه کردن آب کافی هست ، همینجور میتونید واسه رنگش مقداری رب گوجه بزنید
دقت کنید که بعد از اضافه کردن سیبها نباید زیاد هم بزنید ، چون سیبها له میشه
نوش جان ، گیلدا

Kommentare

  1. چه جالب ؛ تا حالا نشنیده بودم ؛ نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. راستش من هم فقط اینجا دیدم ؛))
      کلا آلمانیها از میوهها تو غذاهاشون خیلی استفاده میکنند ، بر عکس ما

      Löschen
  2. من توی تاس کبابا سیب و به می ریزم که با آبلیمو بالانس می کنم
    نه که منم مثه تو غذای شیرینی دوست نیستم...اما این خیلی جالب بود
    فقط موندم اگه درست کردم با چه جراتی بذارم تو وبلاگم باز شر نشه :)))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هانی جون ، من راستش رو بخواهی اصلا تو غذاهای ایرانی این ریسک رو هم نمیکنم :)))
      ولی اون چیزهای که از آلمانی ها یاد گرفتم چون اولین بار بود که مزه اونها رو میچشیدم ، خوشم اومد
      در ضمن با جرات کارت رو بکن ، من با اینکه تو یک کشور که از لحاظ حمایت از حیوانات حرف اول رو میزنه زندگی میکنم
      ولی تا به حال هیچکس به خودش این جرات رو نمیده که به کس دیگه بگی اینو بخور یا نخور ، و متاسفانه این کارها فقط تو ما ایرانی ها هست
      و جالبتر اینکه یکی از دوستان گیاهخوارم که همسن من هست و از بچگی گیاهخوار بوده ، دکترها تشخیص دادند که میزان آهن و خیلی از چیزهای دیگه دیگه تو خونش بینهایت کم هست
      و بیچاره هر ماه به خودشون واسه این کم خونی خون تزریق میکرد
      و الان که به خوردن جگر و گشت اردک که سرشار از آهن هست تشویق شده اصلا حالش از این رو به اون رو شده
      و کل بیمریهاش که ناشی از کم خونی دشت از بین رفته
      البته با تمام این موارد ، اصلا خوشم نمیاد که این حیوونها رو جلو چشم آدم اونجور سلاخی میکند

      Löschen
  3. آی گفتی گیلدا...موافقم شدید
    البته من منظورم اون افزودنی بود که گفتی:))))))))))...سر پست "خمس انگور" من ندیدی چه قیامتی راه انداختن آخه

    AntwortenLöschen
  4. اخ سوووووو اونو میگی :)))))))
    نه ندیدم ....بابا بیخیال ..... نه حالا کسی تو خونش نداره ؟؟!! :)))))))))))

    AntwortenLöschen
  5. Gilda joon Har sharab e ghermezi mishe estefadeh kard. ya bayad noe khasi az sharab basheh ?






    AntwortenLöschen
  6. بله مهم نیست , البته از شرب نیمه شیرین استفاده میشه , ولی میتونید از هر کدومش استفاده کنید
    فقط گرون نباشه :))))

    AntwortenLöschen
  7. :D گیلدا جون صرفا از دید یک شیمی دان این رو بیان می کنم که الکل شراب در اثر جوشاندن کامل نمیپره اگه می پرید کار من توی آزمایشگاه خیلی راحتتر میشد :D :))))))
    ولی اینجا توی نروژ خارجی های غیر نورژی از کیوی استفاده میکنن! شراب میگن واسه این که گوشت نرم بشه مفیده، درسته؟

    AntwortenLöschen
  8. راستش مدتی قبل که همسرم دوره آشپزی رو میدید , این موارد رو تو آشپزی انجام میداد
    از اونجایی که پسرم هم کوچیک بود من مخالف الکل ریختن بودم ولی اون بعد از سوال از استاد آشپزش و همینجور استاد کلاس منو مطمئن کرد که الکلی وجود نداره , در واقع همینجور هم هست حالا به گفته شما حتما کامل نمیره ولی کم میشه
    چون در غیر این صورت واسه خوراکهای که کوچکترها هم استفاده میکردند انکار رو منع میکردند
    البته منظورم این نیست که تو خوراک کوچکترها وجود داره , ولی همونجور که میدونید اکثر رستورانها ازش استفاده میکنند
    البته من فکر نمیکنم که واسه نرم کردن باشه , چون تو خیلی از خوراکها حتی برنج هم ستفاده میکنند
    هم شراب قرمز هم سفید , که طعم خاصی به خوراکیها میده

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts