قرمه سبزی ورژن شمالی



و این هم قرمه سبزی شمالی :))
مدتی هست که میدیدم تمام دوستان این قرمه سبزی رو تهیه میکنند ، این بود که ما هم به یاد ایام کودکی این خروشت فراموش کرده رو دوباره تهیه کردیم 
به نظر من این ورژن شمالی میتونه به خودی خود ی چیزی جدای از قرمه سبزی باشه :)) یعنی یک خورشت جدید 
در مورد تهیه اون هم باید بگم مواد سبزش مثل قرمه سبزی معمولی هست و فقط چند چیز اضافه میشه 


- گوشت و پیاز، سر جای خودش هست  
- من قرمه سبزی رو با لوبیا چشم بلبلی دوست دارم ، ولی این مدل بهتره با لوبیا قرمز یا چیتی باشه 
- قرمه سبزی ورژن شمالی با گوجه و بادمجان سرخ کرده تهیه میشه ، که در آخر کار اضافه میشه 
- سیر یکی از موارد مهم این خورشت هست 
- مقداری رب گوجه رنگ زیبایی به این خورشت میده 
- بجای استفاده از لیمو امانی بهتره از آب غوره یا آب لیمو استفاده شه 

این کل مطالبی بود که موجب میشد قرمه سبزی شمالی به وجود بیاد :)) 
پیشنهاد میکنم که حتما امتحان کنید 
نوش جان ، گیلدا  







Kommentare

  1. وای وای که من هلاکشم . خیلی‌ خیلی‌ زیاد خوشمزه هست . نوش جونتون عزیزم .

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. ها ها ، مرسی عارفه جون ، جات خالی عزیزم

      Löschen
  2. !!!!!!!!!!!به‌‌ به‌‌ گیلدا جون دست گلت درد نکنه خانمی ، به‌‌ این میگن قورمه سبزی
    پس این غذا هم در شمال به انواع‌های مختلفی‌ درست می‌شه
    یک غذای کامل. من که میگم اصلا شمالیها قورمه سبزی رو اختراع کردن
    ;))))))))
    I love it ورژن شمالی
    :)))))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله سوزان جون ، به این میگند قرمه سبزی ورژن شمالی :))))
      ولی اینکه شمالی ها اختراع کردند یا نه ، اینو نمیدونم
      عزیزم اگه هم بدونم از ترسم نمیگم ، مگه میخوای جنگ جهانی سوم رو راه بندازی :))))))

      Löschen
    2. من عاشق قرمه سبزی هستم وقتی‌ دیدم شما عکسشو گذاشتی از ذوقی قرمه رو قورمه نوشتم.
      :)))))))))
      در ضمن دوستان عزیز این فقط یه شوخی‌ بود من هیچ قصد بی‌ احترامی به‌‌ کسی یا قومی رو ندارم.

      Löschen
    3. سوزان جون ، مثل خودمی عزیزم :))))
      نه فدات شم دوستان من اینجا مثل خودم و خودت هستند :)))) این گفتگو ها تو فیسبوک زیاده

      Löschen
  3. خیلی باحاله گیلدا جون ،حتما باید خوشمزه باشه .ترکیب دو تا خورشت و سیر هم که جای خودش رو داره .دفعه بعد امتحان می کنم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، دقیقا به مطلب خوبی اشاره کردی عزیزم ، هر کی از این ترکیب خوشش بیاد ، حتما خواهد پسندید ;)))

      Löschen
  4. واي چي بوكودي خواخورجان ١٠٠٠٠تا ماچي��

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اخ تی جان قربان خاخور ، قابلدار نیه می جانه خاخور
      :)))))
      :******

      Löschen
  5. Bah bah! che atri dareh! mitoona hes konam!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی نرگس جان ، خوشحالم از آشنایی با شما عزیزم
      وبلاگ جالب توجهی دارید

      Löschen
  6. چه رنگ و رويي! دلمون ضعف رفت! دست گيلد جون كدبانو مون درد نكنه كه اين قدر چيزهاي خوشمزه درست مي كنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جون ، لطف داری عزیزم ، باور کن اینها خوراکهای روزانه هست که میزارم فقط باید زرنگ باشم قبل از اینکه سر سفره بیاد زودی عکس بگیرم :)))

      Löschen
  7. گیلدا جان در مورد قورمه سبزی سوالی داشتم اینکه میشه بجای تره از پیازچه استفاده کرد؟سوال دومم اینه که وحود اسفناح بهترش میکنه یا نه؟ممنونم از راهنمماییتون

    AntwortenLöschen
  8. سلام سیما جان ، بله میتونید استفاده کنید ، من خودم از تره فرنگی استفاده میکنم
    معمولا اسفناج میریزند ، چون معتقد هستند لعاب میده ، ولی من خودم نریختم تا به حال
    چون ریختن اسفناج با اون همه سرخ کردن و پختن دیگه خاصیتی نداره
    اما اگه مایل باشید میتونید بریزید

    AntwortenLöschen
  9. گیلدا جان عزیزم ممنونم به خاطر این ورژن خوشمزه، میشه بگید سیر رو باید سرخ کرد؟ چقدر سیر لازمه؟ چه موقع باید به خورشتمون اضافه کنیم؟

    AntwortenLöschen
  10. سلام گیلدا جان، ممنون به خاطر این ورژن خوشمزه
    عزیزم سیر رو باید سرخ کنیم؟ از اول پخت به خورشت اضافه میشه؟ چه مقدار سیر لازمه؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مریم جان , از اول اضافه کنید , و مثل غذاهای دیگه چون زود میسوزه آخر تفت دادن پیازها اضافه کنید و ی تفت کوچیک بدید
      مقدارش رو هم در حد طعم دادن میریزم , نه زیاد نه کم , باز هم بر میگرده به میل شخصی خوتون :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts