انار پلو





مدتهاست که میخواستم این پلو رو تهیه کنم ، ولی پارسال آنقدر تنبلی کردم که دیگه فصل انار تمام شد و دیگه وقت به این یکی رسپت نرسید :)
بعضی از دوستان معتقد  هستند که این پلو با توجه به محتویاتش از ساوه اومده ، ولی خود من هم مایلم بدونم که مال کدوم یکی از شهرهای کشورمون هست 
قبلا براتون با انار چیزهای دیگه پست کرده بودم ، مثل آش انار 
یا واسه دوستانی که به خوراکهای شمالی آشنایی ندارند ، باید بگم که زیتون پرورده و کال کباب هم با همین دانه های انار بسیار لذیذ میشه 
طبعتا هر چی دانه های انار ترشتر و قرمزتر باشه ، کارتون زیباتر  و لذیذتر خواهد بود 
به جز گزینه های بالا بهتون پخت این پلو رو هم پیشنهاد میکنم ، چون هم زیبا واسه سفره های مهمانیتون هست و هم لذیذ 

مواد لازم :
برنج آبکش برای ٣ نفر 
روغن حیوانی یا کره ٢ قاشق 
پیاز ١ عدد بزرگ 
زعفران دم کرده 
انار قرمز ١ عدد بزرگ 
ران مرغ به تعداد نفرات 
سیر ٢ حبه 
خلال پسته ، مقداری 
نمک ،  فلفل ،زردچوبه 

طرز تهیه :
ران مرغ رو با کمی از پیاز میزاریم تا بپزه بهتره که نیم پز باشه ، اگه دوست داشتید میتونید کمی رب هم اضافه کنید ، بعد از اون سرخش کنید به کنار بزارید 
داخل تابه پیازها رو خرد کنید و با روغن حیوانی یا کره تفت بدید سیر له شده و انار دانه شده رو به پیازها اضافه کنید همراه با ادویه ( کمی از انار رو برای روی برنج نگاه دارید ) 
مرغها رو درون همین مواد بزارید و شعله  رو کم کنید و بزارید با درب بسته کمی آب بندازه 
میتونید ١ تا ٢ قاشق آب مرغ رو هم بهش اضافه کنید اینجوری سس به خورد مرغها میره


از اینجا به بعد ٢ تا انتخاب دارید 
هم میتونید از مواد لابلای پلو با زعفران دم کرده بکشید ، یا اینکه فقط زعفران دم کرده رو به برنج اضافه کنید و موقع سرو برنج از مواد روی اون بکشید 
من مواد رو لابلای برنج دادم ولی مرغ رو روی برنج استفاده کرده 
در آخر موقع سرو کردن ، باقی اناردونه ها رو همراه با مقداری پسته روی برنج بکشید و میل کنید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک با توجه به میل شخصی و علایق خانوادگی میباشد 




Kommentare

  1. گیلدا جون چه کردییییییییییییی وای چه رنگی چه بوییی عالی شده عزیزمممممم عاشقتم با این دستورات عالی و تکت نوش جونتون عزیزممممممممممم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی اعظم جون ، حتما درست کن ، میدونم خوشت میاد عزیزم <3

      Löschen
  2. گیلدای عزیزم واقعا محشره دستتون درد نکنه خیلی عالی و زیباست یقینا طعم اون به اندازه زیبائی اش حتما هست ...نوش جونتون باشه ♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی صفا جون ، جای شما و دیگر دوست خالی عزیزم ، ممنون از توجهت <3

      Löschen
    2. دوستان به جای ما ....نوش جون همتون باشه ♥

      Löschen
  3. mmmm aaaallliiiiiieee, hatman dorost mikonam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام فیروزه جون ، دلم برات تنگیده بود عزیزم ، کم پیدایی خانومی ؟؟
      مرسی از لطفت نازنین

      Löschen
  4. چقدر چشم نوازه گیلدا جان ، تا حالا نخوردم ، یه سوال : دونه های انار زیر دندون نمیاد ؟ مرسی از دستور :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون ، چرا عزیزم ، ولی چیز عجیبی نبود
      واسه من مثل خلال بدم و پسته بود

      Löschen
  5. رنگشوووووووووووببین
    هی واای من گیدا جون نقاشیه ؟ تابلو نقاشیه؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت برم لیلا جون ، جات خالی عزیزم <3

      Löschen
  6. وای که چقدر زیباست ،چه ترکیب رنگ قشنگی داره .دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، امیدوارم تهیه کنی و ازش لذت ببری <3

      Löschen
  7. che kardi Gildiiiiii che khoshgele in polo, dastet dard nakoneh, rasti manam soale Roz jun ro daram :)

    AntwortenLöschen
  8. مرسی هما جون ، من تو پولوهای مجلسی از اجل پلو خیلی خوشم میومد ، ولی الان این هم به اندازه اون برام جالب توجه و لذیذ بود
    راستش به نظر من دانه های انار هم مثل خلال بادام و پسته زیر دندون حس میشه <3

    AntwortenLöschen
  9. وای ی ی ی ی .. این عالیه گیلدا جون
    مرسی
    راستی گفته بودم که تو مملکت ما آلبالو پیدا نمیشه
    گفتی بگرد
    :-)
    پیداش کردم
    البته فصلش تموم شده
    و خیلی شناخته شده نیست
    آخرای بهار فصلشه و اوایل تابستون
    بش میگن گیلاس ترش
    یه کمی درشت تر از آلبالوی خودمون
    و نه به اون ترشی
    یکی از دوستاااام باغش روکشف کرده
    یعنی سال دیگه یه گونی میرم ازش میخرم م م م م م

    AntwortenLöschen
  10. ها ها ، دیدی عزیزم ، بهت گفتم که جوینده یابنده هست
    چون همین مشکل رو من هم اینجا داشتم ، و جالب اینکه اونجا هم مل آلمانی ها به نام گیلاس ترش میشناسند
    پس منتظر دستورات جدیدت خواهم ماند

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts