بادمجان قالبی با پاستا



مدتی پیش ١ عدد بادمجون داشتم و نمیدونستم که باهاش چی درست کنم 
این بود که تو نت گشتم تا به دستور آشپزی خانواده رسیدم
به غیر از اون این روزها تو فیسبوک همه این خوراک رو تهیه کردند , پیشنهاد میکنم که شما هم امتحان کنید 
با تهیه این دستور به این نتیجه رسیدم که ترکیب پاستا با بادمجان هم میتونه خیلی لذیذ تر از اونچیزی که فکرش رو میکنید باشه , و قصد دارم در اولین فرصت با بادمجان ترکیبی برای پاستا یا ماکارونی تهیه کنم :))
تو دستور اصلی بادمجانها سرخ شده بود , ولی من همینجوری استفاده کردم 
من فقط مواد رو و طریقه کار رو ذکر میکنم , چون خودم اینو تو قالب کوچیک تهیه کردم و تنها از ١ بادمجان استفاده کردم 
ولی اگه قالب شما بزرگ باشه همه چیز فرق میکنه , و همینجور میتونید هر چیز دیگه که دوست داشتید واسه داخلش استفاده کنید 

برای شروع مقداری مایه گوشتی ماکارونی تهیه کردم و باز جداگانه پاستاهای مورد نظرم رو آبکش کردم و به مواد گوشتی اضافه کردم و کنار گذاشتم 

بامجانها رو همراه با پوست به صورت ورقه های بسیار نازک بریدم و واسه نیم ساعت داخل آب نمک گذاشتم 
داخل آبکش خالی کردم و با دستمال خوب خشکشون کردم 


قالب مورد نظرم رو انتخاب کردم و داخلش رو با روغن خوب چرب کردم و مقداری پودر سوخاری ریختم , جوری که همه جای قالب چرب شده رو بپوشونه 
حالا ورق های بادمجان رو دور تا دور قالب چیدم , چون قالب من کوچیک بود با گذاشتن یک برگ هم ٢ طرف دیواره و کف قالب خوب پر میشد 
وقتی که همه جای قالب از بادمجان پوشیده شد , از مایه ماکارونی و خود پاستاها داخل و دور تا دور قالب ریختم 
با پشت قاشق کمی فشار دادم تا فضای خالی پر شه و کمی پنیر پیتزا ریختم تا چسبندگی کافی رو داشته باشه 
این کار رو ١ بار دیگه تکرار کردم و در آخر هم دوباره پنیر ریختم و اضافات بادمجان رو روی پنیر یا دور آخر مواد قرار دادم , این قسمت چون بعد از برگردوندن دیده نمیشه , زیاد مهم نیست که خوشکلش کنید :)) 
روی بادمجانهای لایه آخر هم کمی روغن مالیدم و قالب  رو داخل فر به مدت ٣٠ تا ٤٠ دقیقه و با حرارت ١٨٠ گذاشتم 


* دقت کنید که این حرارت با فر من بود 
بعد هم تو ظرف دلخواهتون بر گردونید و میل کنید :)
نوش جان , گیلدا 










Kommentare

  1. وواااااااووو چقددددر عاااالی شده ، تا اسم بادمجون اومد ، خود زنون اومدم ببینم چه کردی ، اتفاقا امروز دارم ماکارونی میذارم ، اما حیف که بادمجون ندارم ، اما در اولین فرصت میدرستمش ، خیلی خیلی خوشرنگ شده ، نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  2. خود زنون ن ن ن :))))))))))))
    امان از دست تو رزک :)) چکنم دیگه عاشقان بادمجان هستیم دیگه
    حتما درست کن, خیلی لذیذ میشه , جات خالی بود عزیزم

    AntwortenLöschen
  3. وااااااااااااااااااااااااای چه خوبه گیلدا جون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مریم جون , لطف داری عزیزم

      Löschen
  4. به به چقدر عالی شده گیلدا جون. خیلی خوشگله....من همیشه از این دستور دوری می کردم یکی به خاطر اینکه می ترسیدم بادمجون و ماکارونی چیز ناجوری از آب دربیاد.... یکی هم به خاطر بادمجون سرخ کرده که به نظرم چربه زیاد..... حالا تو راهکار هر دو رو دادی....می گی خوشمزه است و طعمش به ماکارونی می اد.....منم که عاشق ذائقه اتم....خیلی خوبه..... دومی هم اینکه آفرین سرخشون نکردی.... حتما یه بار امتحان می کنم ولی باید قالب کوچیک وسط قلمبه پیدا کنم اول!!!!!! دستت طلا و بوس به روی شما عزیز دلم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. افسانه جون , من هم عاشق تو هستم ؛)
      عزیزم به نظر من تو هر قالبی امکانش هست
      اتفاقا من هم فقط واسه مشکل سرخ کردن بادمجونش خیلی امروز و فردا میکردم , که به این نتیجه رسیدم :)
      حتما امتحان کن , ترکیب بسیار لذیذ ی بود

      Löschen
  5. وای گیلدا این از اون عذاها شده که من تا می بینم میگم: اووووووووووووم! به به! آدم چی می خواد دیگه بیشتر از این! همه خوشگله، همه خوشمزه! دستت درد نکنه خوش سلیقه ! کلی کیف کردم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شبو جونم , تو که خودت خدای سلیقه هستی
      جات خالی عزیزم , که دور هم میل کنیم

      Löschen
  6. واااای.عااااالی بود گیلدا خانم.حتما درست میکنم.ممنون.

    AntwortenLöschen
  7. وای که چقدر عالی و هوس انگیز شده گیلدا جون ،منم عاشق بادمجون هستم و این مدلی خیلی عالی می شه ،دستتون درد نکنه و نوش جان

    AntwortenLöschen
  8. مرسی ارغوان جون , پس مثل خودم هستی , از عاشقان بادمجان :)))
    جات خالی عزیزم

    AntwortenLöschen
  9. منم این مدل رو خیلی دوست دارم اولین بار پنج شش سال پیش خونه یکی ازدوستام خوردم و بعد از اون یکی دوباری درست کرده ام
    ترکیب بادمجون و پاستا کلا خوشمزه است من توی هواپیمای ترکیه امسال یه مدلش رو خوردم که خیلی بهم مزه داد درستش کرده ام ولی هنوز فرصت نشده بذارمش توی وبلاگ
    بهرحال نوش جونتون عزیزم عاااالی شده

    AntwortenLöschen
  10. راستش من هم خیلی وقت پیش از یک وبلاگ ترکی دیدم , ولی اصلا حواسم به این نبود که ببینم چجوری کار کرده
    تا اینکه از مجله آشپزی پیدا کردم , و اگه میدونستم آنقدر خوشمزه میشه زودتر میرفتم سر وقتش :)))
    منتظر اون دستور خوبت هم میمونم ؛)

    AntwortenLöschen
  11. واییییییییییییییییییییی گیلدا چه کردیییییییییییی ترکیب بادمجون و پاستا خیلی خیلی خوشمزهس تو هم مثل همیشه بسیار زیبا و با سسلیقه درستش کردی نوش جونتون عزیزم

    AntwortenLöschen
  12. مرسی اعظم جون , جات خالی گلم :***

    AntwortenLöschen
  13. گیلدای عزیزم چیزی که منو اول جلب کرد فرم و رنگ قشنگ و جالب این خوراک بود واقعا دستت درد نکنه ..و نوش جونتون ...بعدشم باید حتما خوشمزه باشه شکی نیست...اصولا بادمجون هرچیزی رو خوشمزه میکنه من که عاشقشم..خسته نباشی ♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
  14. مرسی صفا جون , اره واقعا لذیذ بود و جاتون خالی
    اره من هم موافقم , بادمجان همه چیز رو خوشمزه میکنه

    AntwortenLöschen
  15. سلا گيلدا جان،
    من امشب مهمون دارم و مي خوام اين غذا رو درست كنم. امكانش هست كه الان همه مواد را اماده كنم و يك ساعت قبل از سرو شام ظرف توي فر بگذارم؟
    اگه امكان داره واستون لطفا به ايملم جواب رو بفرستيد،
    Elmira.kheir@gmail.com
    ممنونر

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام المیرا جان , منو ببخش بخاطر تاخیری که در جواب شما پیش اومد
      بله عزیزم , امکانش هست
      متاسفانه من هنوز به امیل شما دسترسی پیدا نکردم

      Löschen
  16. سلا گيلدا جون
    امكان داره اين غذا رو اماده كرد و يك ساعت قبل از سرو غذا ظرف رو توي فر گذاشت؟
    ممنونم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts