کلم پلو قرمز


مدتی پیش ١ دونه کلم قرمز بزرگ گیرم اومد , از اونجایی که میدونم کلم خاصیتش چیزی در حد معجزه میتونه باشه این بود که هر چند فکر کردم غلظت خونم رو بالا میبره , ولی تصمیم گرفتم که ازش لذت کامل رو ببرم 
اولین فکری که به سرم رسید  تهیه یک  پلو لذیذ بود 
چون حس کردم که رنگ زیباش میتونه جلوه برنج رو بیشتر کنه , و از طرف دیگه برعکس خیلیها که از بوی تفت دادن کلم خوششون  نمیاد , من شدیدا بهش علاقه دارم :) ... این بود که دست به کار تهیه کلم پلو قرمز شدم 

روش کار خیلی راحت بود 
طبق معمول به برنج آبکش احتیاج داریم 
جداگانه مقداری از کلم ها رو خرد کردم , البته من با رنده مخصوص اینکار رو کردم ولی اگه نداشتید با چاقو هم ممکن هست 
به هر حال این قسمت با خواست خودتونه , من دوست داشتم به صورت رشته رشته باشه تا با مرغهای و پیاز خلال شده همخونی داشته باشه


کلم ها رو با کمی کره و نمک تفت دادم , جوری که دیگه نرم شه 
سینه مرغ رو هم جداگانه با کمی آب و زردچوبه و نمک پختم و اونها رو ریش ریش کردم و با ١ یا ٢ عدد پیاز قرمز تفت دادم , میتونید در این مرحله کمی ادویه دلخواه رو هم اضافه کنید 
کلم سرخ کرده رو مخلوط این مواد کردم و بعد از ١ دور کوتاه اونها رو لابلای برنج آب کش شده ریختم 
بعد هم گذاشتم که برنج دم بکشه , و مقداری زعفران دم کرده هم روش دادم 
موقع سرو هم از مقداری خلال پسته استفاده کردم 
این برنج رو  واسه بار اول امتحان کردم , ولی ترکیب و همینجور شکلش برام خیلی جالب توجه و خوشمزه بود 
امیدوارم که شما هم از تهیه اش لذت ببرید :)
نوش جان , گیلدا 











Kommentare

  1. خیلی رنگش رو دوست دارم ، حتما هم باید خوشمزه باشه ، دست گلت درد نکنه ؛ میرم توکارش :))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی گلی , خود من هم عاشق رنگش شدم , آخه میدونی که بنفش رو دوست دارم :)))))))))

      Löschen
  2. خداییش خیلی خوشگل شده! هم غذا هم عکسش !!! گیلدا جونم هوسم انداختی که من امتحانش کنم! خیلی خوش آب و رنگه! قابل توجه اونایی که به من گفتن عکسات خوش آب و رنگه!!!! الان خودش ببین این کلم پلو رو چقدر عالی درآورده

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت شبنم جون , قابلت رو نداره عزیزم , کاش جدی جدی همه دور هم و نزدیک به هم بودیم
      من هنوز هم میگم که عکسهای شبنم جون خیلی خوش آب و رنگه
      ؛)

      Löschen
  3. che khoshgele delam mikhad bebinam che mazehiye. nakhorin ke umadam Gilda juni :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. آایییییییییییییی خدا جون , یعنی میشه که بشه
      ببینم که هما زنگ در خونه ما رو زده ؟؟!!!!!! از خوشی دق میکنم
      :***********

      Löschen
  4. چه دلربا شدههههههههه خیلی خوشرنگ و زیبا ممنون از دستور خوبت

    AntwortenLöschen
  5. مرسی گلی , جات خالی

    AntwortenLöschen
  6. سلام،

    مرسی‌ از دستور خوبتون. من این غذا را درست کردم. فوق‌العاده خوشمزه بود و در عین حال زشت. یعنی‌ اصلا کلم‌ها توش پیدا نبود. برنج بود با رشته‌های قهوه‌ای و مرغ. ممکن هست کلم‌ها را زیاد تفت داده باشم؟

    مرسی‌ از شما.

    AntwortenLöschen
  7. سلام دوست ناشناس
    سیاه ؟؟؟؟؟ !!!!! واسه من هم جای تعجب هست که چرا سیاه ؟؟ اتفاقا همینجور که میبینید خیلی هم خوشرنگ میشه
    من هم فکر کنم که زیاد تفت دادید
    اگه دقت کرده باشید , تو دستور گفتم در حدی که فقط حالت کلمها تعقیر کنه و نرم شه کافی هست

    AntwortenLöschen
  8. salam Gilda khanom,
    mersi az javabetoon. bale man ziad taft dadam. kamelan narm shod.
    mamnoon.
    Mali

    AntwortenLöschen
  9. خواهش میکنم ملی جان
    امیدورام که دفعات بعدی خوب شه , من هم همیشه کارهای اولم کامل از آب در نمیاد ؛)

    AntwortenLöschen
  10. گیلدای عریزم دستت درد نکنه ...خیلی عالی درست کردید حتما خوشمزه است .....نوش جونتون باشه ...........♥♥♥ چند وقت پیش که پلوکلم قرمر رو توی پیج گذاشته بودم چند نفر برام نوشتند که با کلم
    قرمز ؟ مگه میشه ؟؟؟؟؟؟ ولی بعداً برام پیام دادند که درست کردند و خوششون اومده . من که تا حالا دوبار واسه مهمونامون درست کردم براشون سورپریز بوده..نوش جونتون باشه
    ******************************************************************
    .......♥ خدانگهدارت باشه.....امیدوارم دلیل غیبت چند روزه ات خیر باشه ......و همیشه سلامت و سرحال باشی . ♥♥

    AntwortenLöschen
  11. سلام صفا جون
    مرسی که اینجا هم حال منو پرسیدی عزیزم , کمی مشغولیت کاری داشتم

    راستش من این پلو رو اولین بار بود درست میکردم , البته با کلم برگ زیاد درست میکنم , چون هم از طعم اون خوشم میاد و هم از بوش
    این بود که حدس سزادم باید با این کلم هم همینجور بشه با این تفاوت که رنگ زیبا تری پیدا میکنه
    ولی به قول گفته شما, بسیار لذیذ و قابل توجه میشه

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts