اسکندر کباب , ترکیه - Iskender Kebap




بعد از ادنا کباب و علی نازک کباب ترکی , نوبت به اسکندر کباب میرسه 
یادمه که این کباب رو تو ترکیه خورده بودم ولی اصلا نمیدونستم که اسمش چیه 
چون اون زمان به صورت یک اکیپ بیرون از هتل میرفتم که همه به جز من آلمانی بودن و همینجور ی آقای ترک که کنم آلمانی داشت و به قول معروف راهنمای ما بود 
و تو یکی از شبها که بیرون از هتل قصد غذا خوردن داشتیم , این غذایی بود که اون آقای ترک برای من سفارش داد 
واسم خیلی خوشمزه و لذیذ بود , البته اسمش رو هم پرسیدم ولی از اونجایی که از اون موضوع چیزی حدود ۱۲ - ۱۵ سال میگذره , یادم نموند ^_^
تا اینکه بر حسب تصادف تو نت به دستورش بر خوردم و بعد از تهیه دیدم دقیقا همونی هست که دلم بارش تنگ شده بود :)))
این کباب با نام مخترع اون ( اسکندر افندی ) که در شهر بورسای ترکیه  , و در اواخر قرن ۱۹ زندگی میکرده , هست 
اول از همه بگم که شما میتونید این کباب رو هم با کباب دونری تهیه کنید که اصولا اینجا هم مغازه های دونر فروشی داران و هم تو فروشگاهها به صورت یخی وجود داره 
و هم میتونید مثل من خودتون تهیه کنید 


شروع کار به این صورت هست که حدود ۴۰۰ گرم  گوشت چرخ کرده رو همراه با چند قاشق جعفری خرد شده + پیاز و نمک و فلفل و پودر پاپریکا  خوب مخلوط کنید و ازشون کباب انگشتی تهیه کنید و سرخ کنید 
* تو همین مرحله میتونید بجای کبابهای انگشتی از کباب دونر استفاده کنید و یا اگه امکانش براتون هست  , گوشتها رو کباب کنید 
* تو بعضی از رسپتها دیدم که حتی از گوشت پخته که اونها رو تقریبا ریش ریش کرده , هم استفاده شده 
حالا داخل همون تابه , ۱ تا ۲ عدد گوجه رو خرد کنید و همراه با کمی کره تفت بدید و بهش ۱ تا ۲ قاشق رب کوجه اضافه کنید , در این مرحله هم کمی نمک اضافه کنید 
حالا دوباره کبابهای انگشتی رو به سس اضافه کنید و بزارید با حرارت کم سس به خوردش بره 
جداگانه گوجه های حلقه شده رو تفت بدید , و همینجور چند حلقه از پاپریکا
اگه امکانش باشه که این دو رو به صورت کبابی تهیه کنید خیلی خوشمزه تر میشه 
* تو ترکیه از فلفلهاای مخصوص دیگه ای استفاده میشه 


حالا ظرف مورد نظرتون رو انتخاب کنید و ته ظرف رو مقداری از نان بربری که خرد کردید بزارید و روی اونها رو از سسی که کبابها رو توش تهیه کردین بریزید و بعد کبابها رو قرار بدید و طبقه بعدی چند تیکه از گوجه و پاپریکای سرخ شده ( که من همینجور که تو عکس مشاهده میکنید نذاشتم ) 
و در آخر سس ماست , که چیزی نیست جز ترکیب ماست با مقداری سیر له شده 

امیدوارم که از تهیه این کباب لذیذ لذت ببرید :)
نوش جان , گیلدا 



Kommentare

  1. به به ، از لذیذترینهاست ، تا حالا با گوشت چرخ کرده امتحان نکردم ، اما حتما خوشمزه هستش ، دست گلت درد نکنه گیلدا جونم که کلی دلم برای کارهات تنگ شده :*****

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. جات خالی رزکم , من هم دلم واسه خودت تنگ شده
      خیلی خیلییییییییییی
      :******

      Löschen
  2. به به ، خیلی خوشمزه به نظر میاد . دستتون درد نکنه و نوش جونتون باشه گیلدا جون <3

    AntwortenLöschen
  3. salam Gilda joon, hamishe az recipe haee ke mizarin lezat mibaram, ama emrooz f=dige tanbali ro gozashtam kenar (be ebarati az ghazahay khodemoon khaste shode boodam) va skandar kabab ro dorost kardam, besyar besyar rahat, sari va khoshmaze, ama khob noon barbari inja gir nemiad va bejash az noone tost estefade kardam, ama aaali bood. mamnoon
    afsaneh

    AntwortenLöschen
    Antworten

    1. سلام افسانه جون , ما هم گاهی اوقات از غذاهای تکراری خسته میشیم و این ایده ها واسه ما هم بهترین گزینه هست
      اتفاقا من که تهیه کردم نان بربری در دسترس نداشتم , ولی با این حال خیلی خوشمزه شده بود
      نوش جونتون باشه عزیزم ^_^

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts