کیک پنیر با مربای ریواس



قبلا هم گفتم باز هم میگم که , کیک پنیر .... فقط کیک پنیر آلمانی ^_^
این کیک یکی از گزینه هایی هست که من هر چی ازش بخورم سیر نمیشم 
جالب اینکه کیک پنیر آمریکایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته , ولی هر کس که هر دو رو امتحان کرده باشه , یقینا از مدل آلمانیش بیشتر خوشش میاد ؛)
ی مدت پیش که فصل ریواس بود , من این کیک رو تهیه کردم , قبلا هم چند بار کیک پنیر آلمانی رو تهیه کردم و براتون گذاشته بودم 
که دستور یکی از اونها اینجا ........  که این کیک هم با یک فرق کوچک از رو همون پیاده شده ,  دیگری هم اینجا هست 
و اگر مایل به دیدن تنها کیک پنیر آمریکایی من هستید :))) اونرو هم میتونید اینجا ببینید 
من برای پایه این کیک یعنی خمیرش از همین دستور استفاده کردم , ولی چون میخواستم در قالب کوچیک پیاده کنم , مقادیر رو نصف کردم 


بعد از تهیه خمیر مواد مربایی اونو تهیه کردم که از ۲۰۰ گرم ریواس خورد شده + ۸۰ تا ۱۰۰ گرم شکر ( بستگی به این داره که چقدر شیرین دوست دارید ) + ۵۰ تا ۶۰ گرم توتفرنگی .... استفاده کردم 
از توتفرنگی استفاده کردم , چون ریواسم امسال اصلا رنگ قرمز خوبی نداشت و از اونجایی که میخواستم مرباش قرمز رنگ باشه از توتفرنگی کمک گرفتم 
میتونید از هر میوه دیگه مثل تمشک یا بلوبری و غیره هم استفاده کنید 
مواد رو پوره کردم و اول گذاشتم با شکر و بدون آب بپزه , چون خودش کمی آب میندازه 
و اگه دیدید آبش کم هست بهش خیلی کم آب اضافه کنید تا در طی پخت به حالت مربایی در بیاد 
بعد بزارید کنار تا خنک شه 


خمیر رو اینبار با وردنه پهن کردم و ته قالب انداختم , و دوباره به صورت نوار وردنه کردم و به کناره ها وصل کردم باید فاصله دیواره و کف رو خوب رعایت کنید و بهم چسبیده باشه 
یادتون باشه که قالب باید کمربندی باشه 
 بعد میتونید به آرامی مواد مربایی رو روی خمیر بریزید و یکدست پهن کنید 
و مرحله بعدی مواد پنیری هست که باز هم از این دستور استفاده کردم ولی در حجم کمتر , یعنی نصف 
کیک رو به مدت  ۳۵ تا ۴۵ دقیقه  و با حرارت   ۱۷۰ درجه , میزارید داخل فری که از قبل گرم شده


و بعد پخت میزارید تا خنک شه و گوس روش رو آماده میکنید 
من از گوس آماده استفاده کردم , ولی شما میتونید با ترکیب نشاسته ذرت و آب و کمی شکر اینکار رو انجام بدید 
روی کیک میوه دلخواه  رو بچنیید و بعد گوس رو روی میوه بریزید , باید همه میوه و روی کیک از گوس پوشیده شه 
و بعد با یک قهوه جانانه در کنار دوستان یا اقوم میل کنید ^_^
* برای تهیه گوس در خانه میتونید این مراحل رو انجام بدید :
حدود ۲۴۰ میلی لیتر آب رو با ۱۰ میلی لیتر آب لیموی تازه مخلوط کنید
این مقدار ۳ تا ۴ قاشق رو جدا کنید و داخل پیاله ای بریزید
حدود ۲ قاشق غذا خوری نشاسته ذرت یا سیبزمینی و یا هر نشاسته دیگه مخلوط کنید و خوب هم بزنید
و به مخلوط قبلی اضافه کنید و همراه ۲ قاشق شکر ( بسته به اینکه چقدر شیرین دوست دارید ) روی حرارت بزارید و مرتب هم بزنید تا به غلظت لازم  برسه
میتونید به جای آب از آب میوه هم استفاده کنید و اگه از آب استفاده کردید میتونید از رنگهای دلخواه هم استفاده کنید
نوش جان گیلدا 



Kommentare

  1. با عرض سلام و تشکر بابت وبسایت خوبتون! می خواستم وبسایت شیرینی پزیم رو خدمتتون معرفی کنم! آموزش مصور مرحله به مرحله ی شیرینی پزی با توضیح و تاریخچه
    www.spbaking.com

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts