حلوا ارده




مدتی پیش تو یکی از صفحات آشپزی عربی چشمم به این دستور افتاد
البته تو یوتوپ هم با سرچ کردن , میتونید کلی طرز تهیه بدست بیارید
ولی من از این دستور استفاده کردم , که اگه اینجا رو  کلیک کنید به دستور اشاره شده میرسید
همینجور که میدونید , من اصولا با پیمانه کار نمیکنم و جز چند تا دستور انگشت شمار باقی دستورات , با گرم و ترازو هست
ولی خیلی از دستورات هستن که میشه بدون ترس ازشون پیروی کنم , چون اونقدر حساس نیستن که با کم و زیاد بدون یکی از مواد , مشکلی پیش بیاد ...... البته این موضوع به عادت هم برمیگرده :)


تو خونه ما حلوا ارده خیلی طرفدار داره , و بیشتر از همه همسرم بهش علاقه داره
البته اینجا فروشگاهای زیادی هست که میشه تهیه کرد , ولی ما خودمون شخصا اونی رو که فروشگاه لیدل میاره , دوست داریم
اما فکر کنم از این به بعد دیگه لازم نباشه , مدتها منتظر خبر آوردن حلوا ارده از لیدل باشیم :)))
خب حالا برم سر  مواردی که باید قبلش گفته شه
* اولین مورد اینه که دقت کنید از سس تهینه خوب و مرغوب استفاده کنید , خیلیهاشون مثل آب میمونن و اصلا غلظت ندارن , که در واقع همون غلظت سس برای یک حلوای خوب مناسبه
* دومین مورد اینکه تو این دستور میتونید از گردو یا بادام و یا پسته استفاده کنید که در مورد بادام بهتره که کمی اونها رو تفت بدید .... چون خیلی خوشمزه تر میشه ..... و اینکه در حد متعادل استفاده کنید , چیزی رو که در فیلم میبینید از دید من کمی , زیاده :)
* و مورد سوم اینه که هر چی حلواتون بمونه از کیفیت بیشتری از بابت بافت ..... , برخوردار خواهد بود
* و اما مورد چهارم اینه که تو موارد کارخانه ای , سعی میکنن که وزنه های سنگینی تهیه کنن و روی حلوا بزارن , تا روغن اضافه اون بره , واسه همین حلوا های آماده تقریبا بافتی  شبیه به پشمک دارن , که باز هم این مورد , به خواست خودتون بر میگرده
* مورد پنجم اینه که من از شیر خشک مخصوص قهوه که تو بازار به راحتی پیدا میشه استفاده کردم , ولی میتونید از پودر شیر خشک های دیگه هم استفاده کنید


و اما مواد لازم :
سس تهینه , ۱ پیمانه
پودر شکر ۱ پیمانه
پودر شیر خشک ۱ پیمانه
نوک قاشق چایی خوری نمک
پسته یا مغز آجیل دلخواه به میزان دلخواه
طرز تهیه :
تهیه این حلوا خیلی راحته , فقط کافیه همه مواد رو با هم مخلوط کنید و با دست حسابی به جونش بیفتید و خوب ورز بدید :))
چیزی حدود ۳ تا ۴ دقیقه
اونقدر که مواد حسابی به هم بچسبه و وقتی گلوله میکنید , از هم جدا یا خورد نشه
حالا ظرف مورد نظری که دربش خوب بسته شه انتخاب کنید
اگر مایل هستید که قالبی در بیارید , ی لایه از سلفون بزارید ته ظرفتون , جوری که اطرافش از ظرف بیرون باشه
و کف ظرف رو مقداری از پسته یا آجیل دیگه رو بریزید و بعد حلوا رو روش بزارید و با پشت دست یا هر وسیله صاف دیگه خوب فشار بدید تا حسابی فضای خالی پر شه
من پسته ها رو نصف داخل مواد و نصف زیر مواد ریختم
ولی اگه مایل هستید همونجور تو ظرف باقی بمونه , لازم به گذاشتن سلفون نیست
حالا برای مدت ی شب تا صبحه بزارید تو یخچال و بعد میتونید استفاده کنید
در حقیقت همون موقع هم میتونید استفاده کنید :)) ولی همینجور که گفتم سس باید به خورد مواد بره , بهتره که زمان بیشتری بهش بدید
 نوش جان , گیلدا






Kommentare

  1. سلام ممنون از دستور جالبتون، يه سوالي داشتم. حلوا ارده كه ليدل داره دقيقاً چه اسمي داره؟ عكسي داريد از بسته ش. ساكن سوئد هستم. هيچوقت فك نميكردم فروشگاه ليدل حلوا ارده داشته باشه.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام عزیزم
      متاسفانه عکسی ازش ندارم , ولی روش همین حلوا رو نوشته و زمانی که واسیل یونانی و ترکی میاره , اینها رو هم میاره

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts