آش اسفناج




مدتی پیش که واسه خرید رفته بودم , دیدم اسفنجها رو حراج زده
این بود که تهیه کردم و نمیخواستم که تو فریزر بسته بندی کنم و بخاطر همین کل مطلب رو به ی غذای خوشمزه  تغییر دادم :))
یعنی دو روزی رو با اسفناج سر و کله زدیم :)))
یکی از اون مواردی که تهیه کردم , اش اسفناج بود
البته قبلا هم یک اش دیگه با اسفناج بهتون معرفی کردم , که به نام آش ساک معروف هست و اگه اینجا کلیک کنید به دستورش میرسید
این بود که این یکی رو کمی متفاوتتر از اش قبلی تهیه کردم
دستور پایین , مردی هست که من امتحان کردم ولی بنظرم اگر
* این اش رو با حبوبات  دیگه مثل نخود هم استفاده کنید , خوشمزه میشه
* میتونید به جای جوی پرک از برنج خرد شده هم واسه لعاب دادنش استفاده کنید
* برای روی اش من فقط از پیاز داغ استفاده کردم , ولی نعناء داغ هم گزینه خوبیه


مواد لازم :
اسفناج نیم کیلو
جوی پرک ۳ تا ۴ قاشق
پیاز ۲ عدد سرخ شده
کشک نصف لیوان
آب مرغ یا هر مواد طعم دهنده که مایل هستید  , به مقدار لازم
عدس و لوبیا چشم بلبلی , از هر کدام ۱ استکان
طرز تهیه :
اول از همه باید لوبیا رو بپزید , چون به آب اون احتیاجی نداریم و دیرتر از عدس پخته میشه
عدس رو همراه با جوی پرک شده و آب مرغ بزارید تا  بپزه و کمی اش به قوام بیاد
بعد میتونید لوبیا و کشک و مقداری از پیاز داغ و همینجور اسفناجی رو که کمی خرد کردید به اش اضافه کنید
بزارید اش چند جوش بزنه و بعد دیگه آماده هست تا میل کنید
زمان  سرو کردن هم میتونید از پیاز داغ و یا نعنا داغ واسه تزینش استفاده کنید
همینجور که میبینید این اش خیلی تند و سریع آماده میشه و طعمش هم واقعا خوشمزه هست ^_^
نوش جان , گیلدا




Kommentare

Beliebte Posts